Gedragscode voor bedrijven aangesloten bij Transportscanner

Bij Transportscanner werken we alleen met kwalitatief hoogwaardige bedrijven. Op die manier weten klanten dat ze bij Transportscanner terecht kunnen voor een goede transporteur. Zo houden we de concurrentie eerlijk en blijft de kwaliteit van het platform gewaarborgd. Van aangesloten Transportbedrijven verwachten wij dat ze zich altijd houden aan de volgende normen:

1. Wees altijd eerlijk

Zorg dat er altijd helderheid is over de volgende zaken:

  • De overeengekomen prijs. Wees vooraf altijd duidelijk over eventuele onvoorziene kosten.
  • Tijd en planning. Het kan iedereen gebeuren dat een transport uitloopt. Een heldere communicatie is dan essentieel.
  • Verzekering en veiligheid. Bespreek duidelijk uw voorwaarden met de klant.

2. Kom gemaakte afspraken na

Beloof geen dingen die u niet waar kunt maken. Als u een klant iets heeft beloofd dan gaan we er ook vanuit dat u er alles aan zult doen om de afspraak na te leven. Mocht dit in een uitzonderlijk geval niet lukken, communiceer dit dan duidelijk naar de klant.

3. Houd uw papieren op orde

Zorg er altijd voor dat u uw vergunningen goed bijhoudt. Vernieuw vergunningen tijdig. Geef nooit aan dat u een bepaalde vergunning heeft als u deze niet heeft. Dit is nooit toegestaan. Draag verder zorg voor een goede verzekering die uw activiteiten en de aansprakelijkheid van uzelf en de klant goed afdekt.

4. Neem geen klussen aan die u niet mag of kan uitvoeren

Heeft u niet de juiste vergunningen voor een transportaanvraag? Uiteraard reageert u hier dan niet op. Dit geldt uiteraard ook als het transport buiten uw expertisegebied valt.

5. Wees altijd hoffelijk

Doe dit ook wanneer de klant op het laatste moment toch besluit het transport te annuleren of naar een ander stapt. Het kan soms frustrerend zijn als je ergens tijd en moeite in hebt gestoken, maar met ongehoord gedrag schiet niemand iets op. Dit zal uw naam ook niet ten goede komen.

6. Schep duidelijkheid over uw voorwaarden

Schep duidelijkheid naar de klant over uw:

Houd u te allen tijden aan de gedragscode

Dat doet u niet alleen voor de klant, maar ook voor uzelf. U zult zien dat netjes handelen wordt beloond door tevreden en terugkerende klanten. Als u werkzaam bent op dit platform, bent u verplicht zich te houden aan onze gedragscode. Bedrijven die niet handelen volgens de gedragscode kunnen wij de toegang tot ons platform ontzeggen.

Recente transportaanvragen